Az adatkezelés szabályai

Az Ajándék Market a Webáruház használata során a Vevő által megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja át harmadik félnek, kivéve, ha az a szerződés teljesítéséhez vagy a jogszabályoknak való megfeleléshez szükséges. A Szolgáltató az adatkezelés során betartja az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletében (GDPR) és a nemzeti adatvédelmi törvényekben foglaltakat.
A Szolgáltató a Vevő adatait a következő célokra használja fel:
A rendelés feldolgozása, a termék szállítása, a fizetés lebonyolítása, a garancia, a jótállás és a panaszkezelés biztosítása, valamint a szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében.A Vevő hozzájárulása alapján a Webáruház működésének javítása, a Vevő igényeinek megismerése, a Vevő számára releváns termékek, szolgáltatások és akciók ajánlása, valamint a Vevő tájékoztatása a Webáruház újdonságairól és híreiről.A Szolgáltató a Vevő adatait a következő időtartamig tárolja:
A szerződés teljesítéséhez szükséges adatokat a szerződés megszűnésétől számított 5 évig, vagy a jogszabályokban meghatározott hosszabb időtartamig, ha az adózási, számviteli vagy egyéb kötelezettségek ezt megkövetelik.A Vevő hozzájárulásán alapuló adatokat a hozzájárulás visszavonásáig, vagy legfeljebb 3 évig, ha a Vevő a Webáruházat nem használja.A Vevő jogosult a következő jogokat gyakorolni az adatkezeléssel kapcsolatban:
Kérheti a Szolgáltatótól az adataihoz való hozzáférést, az adatai helyesbítését, törlését vagy korlátozását, valamint tiltakozhat az adatai kezelése ellen.Kérheti a Szolgáltatótól az adatai átadását egy másik adatkezelőnek, ha az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul, és az adatkezelés automatizált módon történik.Visszavonhatja a hozzájárulását az adatkezeléshez bármikor, anélkül, hogy ez érintené a hozzájárulás alapján történt adatkezelés jogszerűségét.Panaszt tehet az adatvédelmi hatóságnál, ha úgy véli, hogy az adatkezelés sérti az adatvédelmi jogszabályokat. A hatóság elérhetőségei a következők:Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. Telefon: +36 1 391 1400 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A Szolgáltató részletesen tájékoztatja a Vevőt az adatkezelés szabályairól és jogairól az adatkezelési tájékoztatóban, amely elérhető a Webáruházban.
10. Záró rendelkezésekA Webáruház használatára és a Webáruházban történő vásárlásra a magyar jogszabályok az irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (Ptk.), a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletre, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83/EU irányelv rendelkezéseire.
A felek a szerződésből eredő vitás kérdéseket békés úton próbálják rendezni. Ha ez nem lehetséges, akkor a felek a Ptk. 6:63. § (2) bekezdése alapján kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét.
Ez az ÁSZF 2024. március 3-án lépett hatályba. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosítások a Webáruházban való közzététellel lépnek hatályba, és nem érintik a már megkötött szerződéseket.) küldheti el, vagy telefonon is felveheti a kapcsolatot a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a panaszt a beérkezéstől számított 5 munkanapon belül megvizsgálja, és írásban válaszol a Vevőnek. Ha a panasz nem oldható meg közvetlenül, akkor a Szolgáltató tájékoztatja a Vevőt a panasz elbírálásának várható időtartamáról és a további lépésekről.
A Vevő a panaszával fordulhat a területileg illetékes békéltető testülethez, amelynek elérhetőségei a következők:
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon: +36 42 311 544 E-mail: bekelteto@szabkam.hu
A Vevő a panaszával fordulhat az online vitarendezési platformhoz is, amelynek elérhetősége a következő:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU